Optimalna mera stimulacije za razvoj deteta
Rani razvoj deteta je jako važan i zahteva stimulaciju na više nivoa kako bi se obezbedio pravilan rast i razvoj. Međutim, u toj nameri da se detetu obezbedi što više pažnje i stimulusa u jednom danu može doći i do takozvane prestimulacije koja ne prija detetu i dete postaje razdražljivo.
Retko ko govori o tome da je moguće preplaviti dete različitim sadržajima i da ne može obraditi sve informacije koje mu se pružaju, uglavnom se svi trude da okupiraju dete pokretom, muzikom, pričanjem, igrom.

Svi se trude da okupiraju dete pokretom, muzikom, pričanjem, igrom, a to lako može preplaviti dete.
Senzibiltet deteta i optimalna mera stimulacije
Pre svega, kako bi znali šta je optimalna mera stimulacije trebamo znati razvojne faze deteta i šta je u određenom periodu detetu potrebno da savlada kao razvojni zadatak, ali takođe sve to uskladiti i sa senzibilitetom deteta.
Na primer, jednom detetu će odgovarati više stimulacije u jednom danu, glasnija muzika, puno motoričkih aktivnosti, a drugom detetu će to izazvati razdražljivost.
Kako ćete prepoznati kada je detetu dovoljno stimulacije?
Kada dete više ne reaguje radoznalo, nasmejano, odbija saradnju, postaje plačljivo, okreće glavu od izvora stimulacije. Pratite detetove potrebe jer svako dete je individua za sebe i ukoliko nekom detetu prija mnogo više stimulusa ne mora da znači da i vaše dete može obraditi toliko informacija odjednom.

Prekomerna stimulaciju u jednom danu neodgovara svakom detetu.
Kako previše vanškolskih aktivnosti utiče na decu?
Takođe, ovo možemo primeniti i za kasniji uzrast kada dete krene na niz različitih aktivnosti, na primer, strani jezik, sport, slikanje, itd. Možda dete ne izažava glasno da mu ne prija toliko aktivnosti ali ukoliko je to previše za njega postaće dekoncentrisano, umorno, razdražljivo. Svako dete ima svoju jedinstvenu meru stimulacije.
Kada primetite da je došlo do prestimulacije ukoliko je detetu potreban zagrljaj pružite mu ga i obezbedite mirniju i prijatnu atmosferu. Ključ je u balansu kao i poštovanju individualnosti deteta.